Business Intelligence

אפיון ויישום ארכיטקטורה, ממשק משתמש ועוד, על ידי הכלים המובילים כיום בתחום
מה זה?

מערכות הבינה העסקית ( (BI עורכות שימוש במידע המגיע ממספר מערכות ובכמויות גדולות של אינפורמציה הקשורות לארגון (גם אם הנתונים מגיעים ממקורות חיצוניים לארגון), בכדי להציג דוחות מנהלים ולייצר התראות עבור הדרג הניהולי. המערכת נבנית באופן מותאם ללקוח על ידי צוות המורכב ממנתחי מערכות ומיישמי מערכות, BI המומחים בתהליכים העסקיים אותם הוא מפתחים לצורך ניתוח עתידי. לאחר עיבוד המידע ותרגום הנתונים, המערכת מציגה לנוגעים בדבר את התוצר הסופי, ממנו ניתן לקבל החלטות מושכלות יותר, להסיק מסקנות ולשפר תהליכים ארגוניים המתרחשים בארגון.

למי זה מתאים?

עד לא מזמן , מערכת BI היתה מיועדת אך ורק עבור דרגים ניהוליים בחברות, אשר מעוניינות לראות את תמונת המצב בראייה רחבה של הארגון, וזאת על ידי הצגת ניתוח סטטיסטי ודוחות מנהלים המותאמים לצורכי החברה, הדורשים לשם קבלת ההחלטות וניהול תקין של העסק.

כיום גם מנהלים בדרג הביניים , סטטיסטיקאים , כלכלנים ומחלקות כספיים למיניהם מעוניינים במידע חוצה מערכות ותצוגה אינטגרטיבית המאפשרת חיזוי , הצגת מגמות , ביצוע what if , self service bi וכדומה.

איך זה יתבצע?

בחברת PRO-cess אנו מחלקים את תהליך פיתוח מערכת ה-BI  עבר הארגון שלכם למספר שלבים:

1.      אפיון הצרכים של הארגון

בשלב ראשון, מנתחי המערכות שלנו יישבו אתכם ונבין מהם התהליכים העסקיים בארגון בהם המערכת תתרכז ותציג מידע עבורם. עבור תהליכים אלו, נמפה, ננתח ונחליט יחד אתכם אילו דו"חות / דאשבורד'ס ובאיזה אופן, הייתם רוצים לראות את המידע עבור תהליכים אלו ומהם הנקודות הרגישות שחשוב לארגון לנתר, כך שנתונים חריגים  אשר יוגדרו על ידכם, יופיעו מיד ויהיה ניתן לטפל בהם.

2.      הגדרת מקורות המידע

לאחר שמנתחי המערכות שלנו הבינו מה נדרשת המערכת לבצע ואיזה מידע היא צריכה להציג, נשב עם הגורמים המתאימים אצלכם בארגון, נבין וננתח מהם מקורות המידע הדרושים למערכת שנפתח עבורכם. מקורות מידע אלו בדרך כלל יושבים במערכות התפעוליות בהם אתם משתמשים בשגרה או מקורות מידע אשר אתם נעזרים בהם ביום-יום. מקורות אלו מספקים את כלל הנתונים שדרושים למערכת בכדי ליצור את הדו"חות הרצויים ולייצר התראות במקרה של נתונים חריגים

 

3.      בחירת הכלים המתאימים ליישום המערכת

לאחר שהבנו מה הדרישות והתהליכים עליהם המערכת צריכה לתת מענה , נציג ונמליץ לכם מהם הכלים המתאימים הקיימים כיום בשוק למימוש המערכת.  עבור כל כלי, נסביר לכם מהם היתרונות והחסרונות וביחד אתכם נבחר את הכלים המתאימים אשר באמצעותם נפתח את המערכת.

 

4.      אפיון ובניית Data warehouse

כעת, כאשר אפיינו וניתחנו את מקורות המידע אשר יספקו את הנתונים בהם המערכת תעשה שימוש ותציג דו"חות עבורם, נבנה את מחסן הנתונים (Data warehouse ) החדש בו יישב רק המידע הרלוונטי למערכת ה- BI, לאחר שהעברנו אותו מהמקורות.

5.      פיתוח ETL – תהליך משיכת המידע ממקורות המידע השונים

כאשר אנו יודעים מהם מקורות המידע מהם ניקח את הנתונים למחסן הנתונים (Datawarehouse).  נאפיין את תהליך העברת הנתונים בין המקור ליעד. בנוסף, ננתח מניפולציות הנדרשות על הנתונים כך שיתאימו למערכת החדשה, נבין וננתח את משמעות ניהול ההיסטוריה, הצגת חריגים וכדומה.

6.      כתיבת מהירה ומדויקת של מסמך אפיון

לאחר שאפסנו את כל המידע הדרוש עבור מימוש המערכת, נרכז אותו במהירות וביעילות למסמך אפיון קצר ומדוייק. המסמך, מצד אחד יוצג ללקוח עבור אישורו לתחילת הפיתוח מצד שני עבור המיישמים אשר יפעלו על פיו בשלב הפיתוח, ובנוסף עבור צוות הבדיקות.

החלק הראשון במסמך יהיה פונקציונאלי. חלק זה יכיל את לוחות הזמנים לפיתוח, מה כל יחידת פיתוח תכיל ופירוט  כלל התהליכים שהמערכת תיתן עליהם מענה, כולל  דו"חות, התראות ותיאור המסכים  שיהיו במערכת. החלק השני הוא טכני ומיועד בעיקר עבור המיישמים. חלק זה יכיל את מבנה ה- Data warehouse, פירוט תהליכי ה-ETL ותיאור מלא ומפורט של המסכים שיכילו את הדו"חות, התראות ועוד

 

7.      מימוש המערכת

מיישמי ה-BI  שלנו יפתחו בשלב זה את המערכת בצמוד לאפיון שנכתב ואושר על ידכם. הפיתוח יתבצע בכלים המתאימים שנבחרו ובצמוד ללוח הזמנים שהוגדר במסמך האפיון. עבור כל יחידת פיתוח במערכת שנסיים לפתח, המערכת תעבור סדרת בדיקות על ידינו ותוצג לכם לאחר מכן עבור שינויים ותיקונים. בסופו של דבר, נציג את התוצר לארגון וכשנקבל אישור מכם יהיה נעלה עבורכם את יחידת הפיתוח הזו לאויר, כך שהארגון שלכם יוכל להתחיל להשתמש בה באופן מיידי

8.      הדרכה / הטמעה

עבור כל יחידה במערכת שעלתה לאוויר, נבצע הדרכות למשתמשים אצלכם בארגון, עד אשר השליטה שלהם במערכת תהיה מלאה. כמובן שגם לאחר מכן נהיה זמינים עבורכם עבור כל שאלה והדרכה נוספת שתצטרכו.

9.      תחזוקה שוטפת

כמו בכל מערכת ממוחשבת, גם המערכת שלכם תצטרך בקרה ותחזוקה, כך שיהיה ניתן להשתמש בה באופן תקין לאורך זמן. במידה ותהיו מעוניינים לשירות זה, נשמח לתת לכם אותו, כולל שינויים שיתבקשו עם הזמן כתוצאה משינויים הקורים עם הזמן, אצלכם בארגון.

ומה השלב הבא?

צרו איתנו קשר ונתאם פגישה בשביל להבין כיצד אנחנו יכולים לעזור להשיג את המטרות שלכם. תרגישו חופשי ליצור קשר בטלפון 052-522-0591. נשמח לחשוב יחד אתכם.